آموزش آرایشگری آموزش خیاطی آموزش بدنسازی

تجارت جدید

تجارت جدید را تجربه کنید

تجارت جدید

تجارت جدید را تجربه کنید

۹ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بازاریابی مجازی

به عکاسی 360 درجه ای از یک محصول فکر کنید.

تماشای یک گالری از تصاویر مختلف یک کفش از زوایای مختلف جایگزینی ضعیف برای در دست گرفتن آن به شمار می رود. شما می توانید با مشاهده یک عکس 360 درجه ای از یک محصول واقعا آن را تجربه کنید که البته به کاربران اجازه چرخش تصویر یک محصول بر روی صفحه نمایش را می دهد. این توهم به خصوص زمانی موثر خواهد بود که تصویرش در یک موبایل لمسی دیده شود. این در حالی است که 60% از خریداران اینترنتی همین کار را می کنند. 4. از یک ویدئوی تبلیغاتی یا امکان چت زنده برای خلق مجدد تصویر مورد علاقه کاربران از خود استفاده کنید.
کاربران از کسب و کارهایی که خدمات رسانی به مشتری را به یک وبسایت یا سیستم تلفنی محول می کنند، خسته شده اند. آن ها علاقمند به کسب و کار هایی هستند که یک چهره انسانی قابل اعتماد و مفید را معرفی می کنند. برای مثال برقراری یک تماس ویدئویی با یک نیروی پشتیبانی واقعی که قابلیت کنترل از راه دور ابزار شما برای حل مشکل آن را دارد، جذاب است.
5. به محل های دسترسی به محتوای خود دقت کنید.
فروشگاه آنلاین شما بیش از یک ورودی دارد. محل های تماس با برندها در وبسایت های دیگر، تبلیغات، رسانه های اجتماعی، کتابچه های راهنمای کسب و کارها و فراتر از این ها پراکنده هستند. در حالت ایده آل، یک کاربر باید بتواند تجربه استفاده از محتوای یکسان از همه درگاه ها را داشته باشد. به طور کلی، سرمایه گذاری در زمینه تولید محتوا، کار را برای شما سخت تر می کند. برای مثال، درصورت پیروی از توصیه شماره 1، تور مجازی تان را نیز باید در صفحه فیسبوک خود نیز بگنجانید.
  • pars goler
  • ۰
  • ۰
مقاله کسب و کار الکترونیک یک الزام در تجارت جهانی کسب و کار الکترونیک
کسب و کار الکترونیک تعاریف متعددی دارد که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:
- کسب و کار الکترونیک وسیله‌ای که مسیر رسیدن بنگاه‌ها به بازار را هموار می‌سازد. مسیری که مشتریان در آنجا اقدام به خرید کالا و خدمات می‌کنند؛
- کسب و کار الکترونیک وسیله‌ای است که به استفاده‌کنندگان آن امکان رسیدن به مشتریان موثر و کارآمد را فراهم می‌سازد؛
- کسب و کار الکترونیک توانایی هدایت تجارت از طریق شبکه‌های الکترونیک نظیر اینترنت و شبکه جهانی است. 
تجارت الکترونیک
براساس تعریف دفتر توسعه جامعه اروپا (OECD)‌ به طور کلی تجارت الکترونیک، معاملات را در ارتباط با فعالیت‌های تجاری افراد و سازمان‌ها شکل می‌دهد. این فعالیت‌ها براساس پردازش و انتقال اطلاعات دیجیتالی (متن، صدا و تصاویر) مبتنی هستند. 
تجارت الکترونیک، به مجموعه فعالیت‌های اطلاق می‌گردد که مستقیماً به وسیله ارتباطات الکترونیکی (شبکه‌ای) پشتیبانی می‌شود. 
تفاوت کسب و کار الکترونیک و تجارت الکترونیک
کسب و کار الکترونیک به مفهوم کلی شامل به کارگیری فناوری‌های جدید برای برقراری ارتباطات زنجیره‌ای بین سازندگان، فروشندگان، عرضه‌کنندگان و به طور کلی ارایه‌دهندگان کالا و خدمات از یک سو و خریدار و مصرف‌کننده و یا به طور کلی مشتری از سوی دیگر است و نتیجه آن اتخاذ تصمیم‌های بهتر، بهینه‌سازی کالا و خدمات، کاهش هزینه‌ها و گشودن کانال‌های جدید است. ولی تجارت الکترونیک به هر شکلی از نقل و انتقالات در تجارت اطلاق می‌شود که در آن طرفین، بیشتر از طریق الکترونیکی با یکدیگر در تماس هستند تا از طریق نقل و انتقالات فیزیکی. به عبارت دیگر، تجارت الکترونیک زیرخبشی از کسب و کار الکترونیک در سازمان‌ها است، زیرا در کسب و کار الکترونیک، شکل الکترونیکی کلیه فرایندهای کسب و کار سازمان از قبیل تولید، تحقیق و توسعه امور اداری، مالی، مدیریت نیروی انسانی، پشتیبانی و تجارت مطرح است. در حالی که در تجارت الکترونیک تنها فرآیند تجارت سازمان به صورت الکترونیک یک جزء بنیادی از کسب و کار الکترونیک به حساب می‌آید. 
کسب و کار الکترونیک باعث می‌شود تا فرایندهای تجارت، روابط و داد و ستد جهانی گردد. محیط تجاری شرکت، ممکن است، شامل یک شبکه جهت دسترسی به سازمان‌های عمومی یا شبکه‌هایی که با محافظت خاص برای دسترسی افرادی خاص طراحی شده و یا حتی شبکه داخلی باشد که برای دسترسی افراد و کارمندان داخل شرکت طراحی شده است. 
کسب و کار الکترونیک تنها قرارداد یک صفحه شبکه‌ای نیست. بلکه محیط مدل‌های تجاری اعم از تجارت با کارمندان، مشتریان، تامین‌کنندگان و شرکا است. (سرمد، 1382، ص3)
انواع کسب و کار الکترونیک
کسب و کار الکترونیک بسته به اینکه طرف‌های معامله سازمان‌ها یا افراد باشند به انواع زیر تقسیم می‌شوند. در اینجا روابط بر مبنای اهداف تجاری شکل می‌گیرد. 
واحد تجاری با واحد تجاری (BUSINESS TO BUSINESS=B2B)؛
واحد تجاری با مصرف‌کننده (CONSUMER= B2C BUSINESS TO)
مصرف کننده با مصرف کننده (CONSUMER TO CONSUMER= C2C)
واحد تجاری با دولت (BUSINESS TO GOVERNMENT= B2G)
دولت با واحد تجاری (GOVERNMENT TO BUSINESS-G2B)
معایب کسب و کار الکترونیک
مساله امنیت، امکان ورود به سیستم‌های شما از طریق آدرس پست الکترونیکی، سایت شبکه و دستیابی به اطلاعات مالی و غیره؛
اختلال در برنامه کاری در صورت خرابی سیستم؛
از دست دادن کنترل؛
مشکلات و هزینه‌های به روز بودن با فناوری‌هایی که به سرعت پیشرفت می‌کنند. 
چارچوب تحلیلی
گسترش و نفوذ هر فناوری بستگی به چند عامل نظیر منافع بالقوه فناوری، ظرفیت جذب بنگاه‌ها دارد. منافع بالقوه نه تنها به تولیدکنندگان کالاها و خدمات می‌رسد که از فناوری جدید استفاده می‌کنند، بلکه مصرف‌کنندگان آن کالاها و خدمات نیز از آن بهره‌مند می‌شوند. برای مثال، رشد سریع اینترنت باعث می‌شود هم عرضه‌کنندگان و هم مصرف‌کنندگان از مطلوبیت بیشتری برخوردار گردند. 
پذیرش فناوری کسب و کار الکترونیک تابعی ازچندین عامل است. این عوامل در اکثر مواقع اثر تقویت‌کننده دو جانبه‌ای (متقابلی) بر یکدیگر دارند. 
ملاحظات بین‌المللی شامل صادرات، واردات فناوری و... است در تعامل با کسب و کار الکترونیک، اثر تقویت‌کننده بر یکدیگر دارند. در این حالت بنگاه در سطح بین‌المللی با پذیرش کسب و کار الکترونیک واردات و صادرات خود را بر مبنای اصول استاندارد کسب و کار الکترونیک شکل می‌دهد. از طرف دیگر قرار گرفتن کالا و خدمات در فضای تجارت الکترونیکی موجب حذف فاصله بین مبدا و مقصد کالاها و خدمات می‌گردد و تغییرات اساسی در بازارهای هدف به وجود می‌آورد. موفقیت در این فرایند، منوط به مدیریت کارا و حرفه‌ای است. مدیریت حرفه‌ای با درک و شناخت از فضای ارتباطات بین‌المللی، شیوه‌های کسب و کار الکترونیک را متناسب با ملاحظات بین‌المللی تطبیق می‌دهد. از طرف دیگر، مدیریت حرفه‌ای با تجارت مدرن روابط غیرمعمول را تصحیح می‌کند. 
حجم عملیات، اثرات دو سویه‌ای را بر کسب و کار الکترونیک دارد. از آنجایی که استفاده از کسب و کار الکترونیک باعث دستیابی به انبوهی از مشتریان با سلایق مختلف می‌گردد. لذا بنگاه‌های فعال در امر تجارت بین‌المللی با گسترش ظرفیت تولیدی و تنوع بخشی به تولیدات کالا و خدمات سعی در جذب مشتریان بیشتر است. 
یکی از شرایط مهم دیگر در کسب و کار الکترونیک وجود شبکه ارتباطی قوی همراه با اطمینان بالاست. دسترسی به پهنای باند بالاتر در اختیار هیچ کدام از بنگاه‌ها نیست. پنهای باند قسمتی از زیرساخت‌های نهادینه شده توسط دولت است. هر قدر این پهنا بالاتر باشد، حجم و سرعت اطلاعاتی که رد و بدل می‌کند بیشتر خواهد بود. از این رو با در نظر گرفتن نقش مهمی که این عامل می‌تواند در موقعیت خدمات شبکه با توان بالا داشته باشد، خصوصی‌سازی و مقررات‌زدایی خدمات ارتباطی به منظور افزایش کارایی در سیستم مخابرات در کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته مورد تاکید قرار می‌گیرد. متغیرهای رفتاری نظیر میزان مهارت نیروی انسانی بنگاه‌ها، حجم سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه و نرخ‌های دستمزد، از عوامل مهمی هستند که در پذیرش کسب و کار الکترونیک توسط بنگاه‌ها موثرند. هر قدر بنگاه‌ تجاری در سطح بین‌المللی از نیروی انسانی متخصص بیشتری برخوردار باشند و منابع بیشتری را به سرمایه‌گذاری تخصیص دهد، موقعیت بهتری در جذب و پذیرش کسب و کار الکترونیک دارد. 
همچنین دستمزدهای بالا همیشه انگیزه عمده‌ای برای نیروی کار جهت افزایش کارایی و نوآوری به حساب می‌آید. در نتیجه به کارگیری کسب و کار الکترونیک منافع متعددی را به دنبال دارد. علی رغم اینکه بسیاری از منافع موجود در شکل یک ذکر گردید، بسیاری از بنگاه‌ها به دلیل پایین بودن هزینه مشارکت را قبول می‌کنند اینترنت باعث ارزانی دسترسی به اطلاعات و بازارهای جهانی می‌شود. این عامل موجب می‌گردد سرعت عمل در بازارهای چند منظوره که برای تولید کالاها و اطلاعات است، بالا برود. به طور بالقوه شکل تازه‌ای به سازمان‌دهی زیرساخت مشاغل موجود می‌بخشد و با ارزش‌گذاری مجدد، راه را برای انجام معاملات تجاری باز می‌کند و با مهندسی مجدد بازرگانی محدودیت‌هایی که به طور سنتی تولیدکنندگان را از مشتریان جدا می‌ساخت رها می‌سازد. 
از سوی دیگر، فعالیت‌های منفصل و جدا از هم نظیر سفارش، پرداخت و خدمات بعد از فروش، ممکن است به یک فرآیند واحد ادغام شده و باعث کاهش هزینه‌های اعتباری گردد. نتیجه چنین فرایندی منتهی به افزایش کارایی و رقابت‌پذیری در بین بنگاه‌های صادراتی است. 
شیوه‌های کسب و کار الکترونیک
به طول کلی سه شیوه معاملات کسب و کار الکترونیکی وجود دارد: LINE OFF= در این شیوه بنگاه‌ها برای انجام فعالیت‌های تجاری از سیستم پست الکترونیکی استفاده می‌کنند. 
ON LINE= در این شیوه & بنگاه‌ها از طریق «تعیین کننده متحدالشکل منبع»
(UNIFORM RESOURCE LOCATOR= URL) اقدام به معاملات تجاری می‌کنند. URLها آدرس‌هایی هستند که ساختار آن‌ها برای همه کامپیوترها یکسان است و به وسیله آن می‌توان به منبع مورد نظر دست یافت (اسنل، 1379، ص77). دروازه شبکه (PORTAL) یک صفحه شبکه است که در آن لینک‌هایی برای رفتن به سایت‌های محتوی اخبار مربوط به موضوع‌های مختلف وجود دارد. این صفحات دارای تعداد زیادی آدرس با موضوع‌های مختلف هستند. (اسنل، 1379، ص97). خدمات دروازه شبکه اغلب شامل موتورهای جستجوگر، پست الکترونیکی، چت، نقشه‌ها، فروش و گزینه‌های دیگری برای مشتریان است. در واقع دروازه‌های شبکه هدفی برای تبلیغات و بازاریابی هستند. مزایای استفاده از کسب و کار الکترونیک:
نزدیک شدن ارتباطات؛
دستیابی به بازارهای جدید؛
افزایش میزان فروش و سود؛
حذف هزینه‌هایی مانند تهیه کاغذ، چاپ، بروشور و کاتالوگ؛
کاهش هزینه‌های معاملاتی و تدارکاتی؛
بهبود مدیریت بر روابط مصرف‌کننده، عرضه‌کننده و کارکنان؛
کاهش آلودگی محیط زیست، ترافیک و ازدحام. 
هند
لعل (2002) به منظور ارزیابی رابطه بین کسب و کار الکترونیک و صادرات، مطالعه‌ای را در هند انجام داده است. در این مطالعه 51 بنگاه تجاری در سه گروه غیرصادراتی، صادراتی و صرفاً صادراتی با توجه به شاخص‌های زیر مورد بررسی قرار گرفته است:
شیوه‌های کسب و کار الکترونیک؛
میزان مهارت نیروی کار شاغل در بنگاه‌ها؛
فناوری مورد استفاده در بنگاه‌ها؛
بهره‌وری نیروی کار بنگاه‌ها. 
وی در این تحقیق انگیزه صادراتی را تابعی از عوامل فوق قرار داده و به نتایج زیر رسیده است:
بنگاه‌هایی که رویکرد صادراتی دارند برعکس بنگاه‌های غیرصادراتی در معاملات تجاری بیشتر از شیوه‌ دروازه شبکه به جای شیوه سنتی OFF-LINE‌ استفاده می‌کنند. 
میزان حجم فروش بنگاه‌های صادرات‌گرا بیشتر از بنگاه‌های غیرصادراتی بوده و در این بنگاه‌ها میزان فروش انجام شده توسط شیوه دروازه شبکه به مراتب بالاتر از سایر روش‌هاست. 
میزان تخصص و بهره‌وری نیروی کار در بنگاه‌های صادرات‌گرا نسبت به بنگاه‌های غیرصادراتی در سطح بالایی قرار دارد. بیشترین میزان بهره‌وری نیروی کار در سه گروه بنگاه‌ها مربوط به شیوه دروازه شبکه از کسب و کار تجارت الکترونیک است. همچنین نیروی کار متخصص در بنگاه‌های صادرات‌گرا بر شیوه دروازه شبکه متمرکز شده‌اند. این در حالی است که در بنگاه‌های غیرصادراتی شیوه کسب و کار الکترونیک بیشترین نیروی کار متخصص را جذب کرده است. 
نتیجه‌گیری
با توجه به چارچوب تئوریک مطرح شده و بررسی تجربه هند از کسب و کار الکترونیک برای افزایش انگیزه صادراتی پیشنهادات زیر برای بنگاه‌های تجاری فعال در امور بازرگانی به بنگاه‌های بین‌المللی توصیه می‌شود. ورود به سازمان تجارت جهانی و قرار گرفتن در وضعیت رقابتی امری اجتناب‌ناپذیر است. از این رو استفاده از فناوری‌های نوین تجاری در بنگاه‌های صادراتی مورد تاکید قرار می‌گیرد. 
از آنجا که موفقیت در کسب و کار الکترونیک نیازمند توجه به عوامل جانبی و تاثیرگذار بر آن است. لذا مدیریت حرفه‌ای و به کارگیری نیروی کار متخصص برای تقویت کسب و کار الکترونیک برای بنگاه‌ها توصیه می‌شود. 
منابع
- تافلر (الوین)، موج سوم، ترجمه: شهیندوخت خوارزمی. 
- ساروخانی (حسین)، مجموعه مقالات همایش نقش اطلاع‌رسانی در بازار کار، شیوه‌های جدید کاریابی و نقش تکنولوژی اطلاعات در رشد و توسعه بازارکار
- سایت اینترنتی: www.cibclub.com
- کنکاشی در تجارت الکترونیک، وزارت بازرگانی، معاونت برنامه‌ریزی و بررسی‌های اقتصادی. 
تهیه و تدوین:
محمد ابراهیم طلوعی کارشناس تولید و بهره‌وری، وزارت کار و امور اجتماعی
سعید تفویضی  کارشناس نظارت بر کاریابی‌ها، وزارت کار و امور اجتماعی
  • pars goler
  • ۰
  • ۰
سه اصل طلایی در کسب و کار و بازاریابی اینترنتی بنابراین شما باید به علم روانشناسی در بازاریابی اینترنتی دست پیدا کنید و بدانید چه کارهایی می تواند شما را تبدیل به یک دوست و یا یک مشاور نماید، همچنین بدانید چه عواملی باعث می شود کاربران شما در صفحه خرید آن کاری را انجام بدهند که شما می خواهید (خرید خود را کامل کنند)، همانطور که در ایمیل های قبلی که به دوستان ارسال کردیم به 6 نکته از مجموعه روش های روانشناسی بازاریابی اینترنتی پرداختیم و در کارگاه بازاریابی انفجاری در وب قصد داریم شما را با تمام این تکنیک ها آشنا کنیم، تکنیک هایی که خودمان هم در فکر آبی استفاده می کنیم
 
بازاریابی ویروسی بازاریابی ویروسی از دسته ابزارهایی می باشد که اصولا تمام بازاریابان چه در اینترنت و چه در دنیای فیزیکیعاشق آن هستند، زیرا این روش بسیار کم هزینه بوده و به سرعت بین افراد زیادی دست به دست شده و مانند یک ویروس شیوع پیدا می کند، البته در یک کلیپ با نام بازاریابی ویروسی چیست قبلا در وب سایت به این موضوع پرداخته ایم و همچنین در صفحه فیس بوک فکر آبی نیز بیشتر درباره این موضوع مطلب منتشر کرده ایم که البته سعی میکنیم به زودی این مطالب در وب سایت هم منتشر شود.
 
اگر به بازاریابی ویروسی مسلط شوید به راحتی می توانید یک بنر رایگان برای خودتان ایجاد کنید و با استفاده از این بنر رایگان ترافیک مناسبی را برای وب سایت خودتان ایجاد کنید، همچنین می توانید نام کسب و کارتان را نیز ویروسی کرده و بدون هیچ تبلیغی بین دیگران مطرح شوید، همانطور که ما هم در فکر آبی از این تکنیک استفاده کردیم و درکارگاه آنلاین بازاریابی انفجاری در وب بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت
 
بازی کاری هنوز فکر آبی را راه ننداخته بودم که توسط یکی از دوستان با مقاله ای آشنا شدم که درباره گیمیفیکیشن صحبت کرده بود و اولین نفری در ایران بود که موفق شده بود یکی از عوامل صدا و سیما را راضی کند تا از این تکنیک در تلویزیون استفاده نماید.
 
ایشون موفق شدن جناب آقای عادل فردوسی پور را راضی کنند تا از این تکنیک در برنامه خودش که ویژه جام جهانی 2014 بود استفاده کند، احتمالا همه دوستان فوتبال دوست در مسابقاتی که در این برنامه پرطرفدار تلویزیونی پخش میشد شرکت کرده اند و گرفتار نوعی بازی کاری شده اند، بدون آنکه خودشان بدانند.
 
مسابقات این برنامه بسیار حرفه ای و ظریف طراحی شده بود، به شکلی که توانست در مدت کوتاهی طرفداران بیشماری را پیدا کند، حتی کسانی که فوتبال دوست نبودند باز هم در این مسابقه شرکت می کردند، زیرا آنها به خوبی توانسته بودند از این تکنیک استفاده کنند.
 
ما هم در ابتدایی که فکر آبی را راه اندازی کردیم، درست زمانیکه هنوز هیچ کدام از دوستان زیاد درباره این موضوع صحبت نمی کردند مقاله ای را منتشر کردیم با نامGamification چیست ؟
 
گیمیفیکیشن یا همان بازی کاری به مجموعه تکنیک هایی گفته می شود که کمک می کنند تا یک روال کاری تبدیل به نوعی بازی شود و افراد بیشتر احساس می کنند مشغول بازی هستند نه کار، بنابراین در این سیستم کارآیی نیروها و یا کارآیی فعالیت های تجاری به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا میکند.
 
البته تکنیک های بازی کاری را شما می توانید در فرهنگ سازی های مختلفی مانند قوانین راهنمایی و رانندگی، بهداشت و غیره به کار گیرید و حتی از این تکنیک ها در کسب و کار اینترنتی خود نیز می توانید بهره ببرید.
 
ما نیز در کارگاه آنلاین بازاریابی انفجاری در وب حتما به این روش و تکنیک های آن در فضای کسب و کار اینترنتی خواهیم پرداخت و تجربیات خودمان را با شما در میان خواهیم گذاشت، تا شما هم بتوانید از آنها در کسب و کار خودتان استفاده کنید.
 
کلام آخر کلام آخر این است که اگر می خواهید کسب و کار اینترنتی فوق العاده ای را بسازید باید از ابزارهای مختلف استفاده کنید، این سه ابزار از مجموعه ابزارهای طلایی هستند که می توانند برای شما بسیار حیاتی باشند و در کارکاه آنلاین بازاریابی انفجاری در وب، درباره این سه اصل طلایی بیشتر صحبت خواهیم کرد.
  • pars goler
  • ۰
  • ۰
149برادران میلیاردر آلمانی در صنعت فروشگاه‌های زنجیره‌ای برادران میلیاردر آلمانی در صنعت فروشگاه‌های زنجیره‌ای


برادران اشمیت روتن‌بک آلمانی هستند و اطلاعات کمی هم از آنها در دست است. مایکل و راینر اشمیت روتن بک در مجموع با ثروت 5/3 میلیارد دلار در سال 2010 از سوی مجله فوربز در جایگاه دویست و پنجاه و هشتم ثروتمندان دنیا قرار گرفتند.‌این دو برادر مالک 16 درصد سهام گروه خرده فروشی مترو هستند. آنها همچنین مالک گروه تراول چارم هستند که مجموعه‌ای از 12 هتل زنجیره‌ای در آلمان، اتریش و‌ایتالیا است.


مایکل در سال 1943 و راینر در سال 1941 در آلمان متولد شده اند. خانواده اشمیت بک، خانواده‌ای معروف در حوزه کسب و کار است. کارل اشمیت در سال 1923 شرکتی راه‌اندازی کرد که فعالیت آن در زمینه خرده فروشی بود. دو پسر او و برادرش در سال 1964به همراه اوتو بئیشیم (میلیاردر دویست و چهل و نهم جهان در سال 2010) دو‌هایپرمارکت اول مترو را راه‌اندازی کردند. ویلهلم اشمیت،‌ پسر کارل اشمیت، با ورا روتن بک ازدواج کرد و نام خانوادگی‌شان را به اشمیت روتن بک تغییر دادند. آنها صاحب سه فرزند به نام‌های مایکل و راینر و ویولا روتن اشمیت بک شدند. ویلهلم اشمیت روتن بک در سال 1988 از دنیا رفت و سهام او به مایکل و راینر رسید.
گروه مترو سومین فروشگاه زنجیره‌ای و شرکت خرده‌‌فروشی بزرگ جهان بر حسب فروش است، البته ‌این شرکت به شکل عمده فروشی نیز فعالیت دارد. حوزه فعالیت ‌این شرکت شامل سوپرمارکت‌ها، ابربازارها (هایپرمارکت‌ها)‌، فروشگاه‌‌های لوازم الکترونیکی و دستگاه‌‌های خانگی و مراکز خرید می‌‌شود. گروه مترو بیشتر کشورهای اروپایی و برخی از کشورهای آسیایی و آفریقایی را پوشش می‌دهد.
درآمد گروه مترو در سال 2009 در حدود 5/65 میلیارد یورو و سود آن در حدود 383 میلیون یورو برآورد شده بود. همچنین در سال 2009 بیش از 286090 نفر برای ‌این شرکت مشغول به کار بودند. در حال حاضر به گفته مجله فوربز فروش گروه مترو در حدود 95 میلیارد دلار است.
مایکل و راینر اشمیت روتن همچنین در حال حاضر مالک یک بنیاد خیریه به نام مرکاتور هستند که با برگزاری برنامه‌های فوق برنامه زبان و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای برای کودکان مهاجران در آلمان به آنها کمک می‌کند. برادران اشمیت روتن بک هیچ کدام فرزندی ندارند، ولی خواهر کوچک‌تر آنها ازدواج کرده و دو فرزند دارد که احتمالا وارثان ‌این کسب‌وکار بزرگ خانواده خواهند بود. برادران اشمیت روتن در حال حاضر ساکن دویسبورگ در آلمان هستند.
  • pars goler
  • ۰
  • ۰
149برادران میلیاردر آلمانی در صنعت فروشگاه‌های زنجیره‌ای برادران میلیاردر آلمانی در صنعت فروشگاه‌های زنجیره‌ای


برادران اشمیت روتن‌بک آلمانی هستند و اطلاعات کمی هم از آنها در دست است. مایکل و راینر اشمیت روتن بک در مجموع با ثروت 5/3 میلیارد دلار در سال 2010 از سوی مجله فوربز در جایگاه دویست و پنجاه و هشتم ثروتمندان دنیا قرار گرفتند.‌این دو برادر مالک 16 درصد سهام گروه خرده فروشی مترو هستند. آنها همچنین مالک گروه تراول چارم هستند که مجموعه‌ای از 12 هتل زنجیره‌ای در آلمان، اتریش و‌ایتالیا است.


مایکل در سال 1943 و راینر در سال 1941 در آلمان متولد شده اند. خانواده اشمیت بک، خانواده‌ای معروف در حوزه کسب و کار است. کارل اشمیت در سال 1923 شرکتی راه‌اندازی کرد که فعالیت آن در زمینه خرده فروشی بود. دو پسر او و برادرش در سال 1964به همراه اوتو بئیشیم (میلیاردر دویست و چهل و نهم جهان در سال 2010) دو‌هایپرمارکت اول مترو را راه‌اندازی کردند. ویلهلم اشمیت،‌ پسر کارل اشمیت، با ورا روتن بک ازدواج کرد و نام خانوادگی‌شان را به اشمیت روتن بک تغییر دادند. آنها صاحب سه فرزند به نام‌های مایکل و راینر و ویولا روتن اشمیت بک شدند. ویلهلم اشمیت روتن بک در سال 1988 از دنیا رفت و سهام او به مایکل و راینر رسید.
گروه مترو سومین فروشگاه زنجیره‌ای و شرکت خرده‌‌فروشی بزرگ جهان بر حسب فروش است، البته ‌این شرکت به شکل عمده فروشی نیز فعالیت دارد. حوزه فعالیت ‌این شرکت شامل سوپرمارکت‌ها، ابربازارها (هایپرمارکت‌ها)‌، فروشگاه‌‌های لوازم الکترونیکی و دستگاه‌‌های خانگی و مراکز خرید می‌‌شود. گروه مترو بیشتر کشورهای اروپایی و برخی از کشورهای آسیایی و آفریقایی را پوشش می‌دهد.
درآمد گروه مترو در سال 2009 در حدود 5/65 میلیارد یورو و سود آن در حدود 383 میلیون یورو برآورد شده بود. همچنین در سال 2009 بیش از 286090 نفر برای ‌این شرکت مشغول به کار بودند. در حال حاضر به گفته مجله فوربز فروش گروه مترو در حدود 95 میلیارد دلار است.
مایکل و راینر اشمیت روتن همچنین در حال حاضر مالک یک بنیاد خیریه به نام مرکاتور هستند که با برگزاری برنامه‌های فوق برنامه زبان و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای برای کودکان مهاجران در آلمان به آنها کمک می‌کند. برادران اشمیت روتن بک هیچ کدام فرزندی ندارند، ولی خواهر کوچک‌تر آنها ازدواج کرده و دو فرزند دارد که احتمالا وارثان ‌این کسب‌وکار بزرگ خانواده خواهند بود. برادران اشمیت روتن در حال حاضر ساکن دویسبورگ در آلمان هستند.
  • pars goler
  • ۰
  • ۰
9مزایا و معایب برخورداری زیرمجموعه‌های سازمان از نام مستقل  

مزایا و معایب برخورداری زیرمجموعه‌های سازمان از نام مستقل
برند سازمانی: کمک یا مانع؟

آندره با جعبه قرص‌های خواب آور بازی می‌کرد. او فکر کرده بود که در طول پرواز 20 ساعته به ریو دوژانیرو در هواپیما کمبود خوابش را جبران می‌کند. حالا زمان‌ این پرواز بود ولی نور آبی رنگ لپ‌تاپش او را وسوسه می‌کرد.
پروازی که او امیدوار بود آخرین جلسه مجموعه جلسات شش هفته‌ای باشد که مدیرعامل هتل‌های لیلی پد را مجبور به گشتن کل دنیا کرده بود. ابی گیل، معاون ارشد سازمان در بازاریابی و فروش یک استراتژی محتمل برای آینده برند سازمان را پیشنهاد داده بود.در مقابل آندره فکر می‌کرد که استراتژی فعلی سازمان در‌این مورد هم به اندازه کافی خوب هست. لیلی پد 12 هتل منحصر به فرد را در سراسر دنیا مدیریت می‌کرد. همه‌این هتل‌ها که تحت قرارداد با سازمان بودند، از جزئیات معماری، وسایل زینتی گرانقیمت و دکوراسیون‌هایی که نشانگر فرهنگ محلی بودند، برخوردار بودند.
سازمان کارش را از یک هتل نزدیک سانفرانسیسکو شروع کرده بود؛ زمانی که بنیان‌گذار سازمان بتسی با سرمایه شخصی‌اش شروع به بازسازی‌ این ساختمان و تبدیل آن به یک هتل کرده بود. ‌این هتل‌ها تنها دارای کالاهای لوکسی که زیبا باشد نبودند، بلکه همه‌ آنها طراحی شده بودند که به مذاق مشتریان دشوار پسند خوش بیایند. در مقابل سازمان‌های رقیب رویکرد متفاوتی را نسبت به موضوع انتخاب کرده بودند. به‌این ترتیب که آنها همه هتل‌های زیر مجموعه‌شان را با نامی ‌مشابه و با خدماتی عینا مانند یکدیگر به مشتریان معرفی کرده بودند و ‌این سطح بسیار بالای خدمات در‌این هتل‌ها بود که مزیت رقابتی‌شان به حساب می‌آمد. از هجده ماه پیش که آندره مدیریت سازمان لیلی‌پد را در دست گرفته بود، دو هتل جدید یکی در کالیفرنیا و دیگری در عربستان سعودی به مجموعه هتل‌هایش اضافه شده بود و حالا آندره به برزیل می‌رفت که با یکی از مدیران و صاحبان هتل لا پلازا که به نظرش برای هتل جدید محل خوبی می‌آمد، جلسه‌ای داشته باشد.
مدیران هتل‌های لیلی پد انتظار چنین رشدی را داشتند. آندره ‌این موضوع را از زمانی که به عنوان یکی از مدیران سرمایه‌گذاری یک سازمان آمریکایی شروع به کار با‌ این هتل‌ها کرده بود، فهمیده بود. پس زمانی که مدیر بازاریابی و فروش سازمان گفت که سازمان بسیاری از فرصت‌ها را نادیده می‌گیرد و باید برای آنها فکری کرد، آندره با او موافق نبود. تحقیقات بازاریابی نشان می‌دادند که هر کدام از مشتریان هتل‌های لیلی‌پد به ندرت به سایر هتل‌های سازمان هم سر می‌زدند، چرا که بسیاری از آنها نمی‌دانستند که هتل‌های محبوبشان همه زیرمجموعه یک سازمان مشترک هستند.
حتی برخی از سازمان‌های گردشگری هم از‌این موضوع اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند. تنها 5 درصد از کل مشتریانی که سالانه به یک هتل می‌رفتند در بیش از یکی از هتل‌های سازمان اقامت می‌کردند. در مقابل سازمان‌های رقیب که از نام برند مشترک در هتل‌هایشان استفاده کرده بودند، سالانه بین 10 تا 15 درصد بازگشت مشتری را به هتل‌های دیگر مجموعه تجربه می‌کردند. ابی به مدیران سازمان گفته بود که استراتژی فعلی سازمان جلوی دو کار خاص را می‌گیرد. یکی‌ اینکه مشتریان فعلی را خوب پذیرایی کنیم و دیگری آنکه با رقابت کردن با سایر هتل‌های رقیب مشتری‌های جدیدی را به سازمان جذب کنیم.
هدف استراتژی جدید هم ‌این بود که مشتریانی را داشته باشند که به هر محلی که سفر می‌کنند، به هتل‌های زیرمجموعه سازمان سر بزنند. تنها هفت ساعت به فرود آمدن در ریودوژانیرو باقی مانده بود، آندره هنوز جعبه قرص‌ها را در دست داشت. ولی فکر کرد که زمان کمتر از آن است که قرص‌ها بتوانند تاثیرشان را بگذارند و علاوه بر‌اینها هنوز کلی کار مانده بود.
زیبایی آرام
در ریودوژانیرو هوا سرد تر از آن بود که آندره انتظارش را داشت، ولی کورتیس، معاون سازمان در آمریکای‌جنوبی اصلا چنین چیزی را حس نمی‌کرد. او و آندره در لابی هتل لا پلازا به انتظار تاکسی بودند که به هتلشان برگردند. آنها تازه جلسه شان با مونتی صاحب ارشد هتل لا پلازا را تمام کرده بودند. او گفته بود که صبر می‌کنم ببینم نظر سایر مدیران چیست ولی فکر می‌کنم شما می‌توانید قرار داد را نهایی در نظر بگیرید.
زمانی که سه سال پیش‌این هتل باز شده بود، در روزنامه‌های محلی سر و صدای زیادی به پا کرده بود؛ چرا که تجربه ماندن در‌این هتل بسیار متفاوت از هتل‌های دیگر بود. ساختمان ‌این هتل دقیقا نزدیک ساحل نبود. اتاق‌ها با یکدیگر از نظر اندازه متفاوت بودند و برخی حتی تلویزیون هم نداشتند. تعداد اندک کارکنان سازمان هم که همگی محلی بودند، به سازمان بسیار وفادار بودند و کارشان را با جان و دل انجام می‌دادند.‌ اینها به مشتریان اطلاعات لازم را هم می‌دادند.
بر خلاف همه سر و صدایی که‌ این هتل در ابتدای تاسیسش به پا کرده بود، الان دیگر زیاد موفق نمی‌شد بین مسافران بین‌المللی خود را بشناساند. «چند سال پیش ما یکی از اسپانسر‌های اصلی کارناوال‌های برزیل بودیم، امسال فقط آنقدر خوش شانس بودیم که بتوانیم برنامه‌های ‌این کارناوال‌ها را داشته باشیم.» مونتی صاحب اصلی هتل ‌این حرف‌ها را زده بود.
او همچنین گفته بود که آنها باید سعی خودشان را بکنند تا نام هتل را دوباره بر سر زبان‌ها بیندازند و ‌اینکه اگرچه می‌توان قیمت‌ها را تا حدودی کاهش داد، ولی نباید ‌این کاهش در حدی باشد که به عملکرد و کارکنان هتل صدمه بزند.
آندره و کورتیس‌این حرف‌ها را در مسیر برگشت چند بار مرور کردند. کورتیس در جریان استراتژی پیشنهادی ابی بود؛ چرا که جلسات را از راه دور و از طریق ویدئو کنفرانس دنبال کرده بود و او کلا با پیشنهاد ابی برای یکسان‌سازی برند موافق بود.
«بحثی نیست که لاپلازا می‌تواند مشتریان بسیاری را به خود جلب کند.‌ این محل انگار ساخته شده است برای مشتریان و مسافرانی که به دنبال هیجان هستند. ولی گاهی مدیرانی که برای جلسه به ‌اینجا می‌آیند به جای‌این چیز‌ها، دنبال دونات‌های خوشمزه با کیک پنیر هستند نه چیز دیگر.» کورتیس ‌اینها را گفت و به آندره چشمک زد. ‌اینها دقیقا حرف‌هایی بود که آندره امروز صبح به او زده بود.
شام با بتسی
سم، مدیر مالی سازمان به آندره و بتسی پیوسته بود که در مورد موضوع جدید سر شام صحبت کنند. همه در یک رستوران ژاپنی جمع شده بودند و با خرچنگ‌ها کلنجار می‌رفتند. صحبت‌ها حول موضوع‌های مختلفی از موتوری که سم می‌خواست به‌رغم مخالفت همسرش بخرد، شروع شد و به بچه‌های آندره رسید که از کالج می‌ترسیدند.
سپس بتسی آخرین آمار هتل‌ها را به آنها داد. چیزی بیش از 1500 اتاق که از هر اتاق روزانه تقریبا درآمدی معادل 750$ نصیب سازمان می‌شد و ‌این آماری بود که در چهار سال اخیر تقریبا ثابت مانده بود.
سازمان دو منبع رشد داشت. یکی ‌اینکه تعداد اتاق‌هایش را با خریدن هتل‌های بیشتر افزایش دهد و دیگری ‌اینکه با بهتر کردن خدماتش، در آمدش از اتاق‌های فعلی را بیشتر کند. آندره همیشه از روش اول استفاده کرده بود، ولی بتسی و سم می‌گفتند که سازمان به‌ این ترتیب درآمد‌های بسیاری را که از روش دوم ممکن بود به دست بیاید، نادیده می‌گیرد.
سم ادامه داد که لیلی‌پد نیاز دارد که همه هتل‌هایش را زیر یک نام جمع‌آوری کند. به ‌این ترتیب که نام لیلی‌پد را به اول اسم هتل‌های اضافه کنند و روی همه وسایل هتل‌ها ‌این نام درج شود و کارهایی از‌این قبیل و در نهایت‌ اینکه کارکنان را هم تربیت کنند که کارها را به روش لیلی‌پد انجام دهند. اگر تاکنون ‌اینگونه کار نمی‌کردند.
«کمی ‌سخت به نظر می‌رسد ولی کاملا عملی است.»
بتسی گفت: «ولی با شیوه‌ای که ما‌ این مجموعه را بر پا کردیم بسیار متفاوت است.» او همیشه نقش وکیل مدافع شیطان را در جلسات برعهده می‌گرفت. «همه ما احساسی از هتل‌هایی که لیلی‌پد به دنبالشان می‌رود را داریم. ولی چگونه می‌خواهیم ‌این چیز‌های غیرمحسوس را برای مدیران هر هتل توضیح دهیم؟ در نهایت آنها هستند که باید ‌این تغییرات را پیاده سازی کنند.»
آندره گفت: برند سازمان همانی است که همیشه بوده است. یک سفر منحصر به فرد در یک نقطه خاص از دنیا. هتل‌ها لازم نیست کارهایی که در حال حاضر انجام می‌دهند را تغییر دهند. ما تنها به مشتریانمان کمک می‌کنیم که ‌این نقطه‌ها را به همدیگر وصل کنند. به ‌این ترتیب اگر آنها از یکی از هتل‌های ما خوششان آمد، در‌این صورت با احتمال زیادی به سراغ بقیه هتل‌های ما هم می‌روند.»
«مهم اندازه تغییرات نیست. مهم‌ این است که شما می‌خواهید همه هتل‌ها را یکپارچه کنید و‌ این کار به نظر دقیقا مخالف برند سازمان است. ‌این‌گونه نیست؟ برای مثال مشتریانی که هتل ماریتایم را به دلیل خاص بودنش دوست دارند، شاید زمانی که ببینند که‌این هتل یکی از یک سلسله هتل‌ها است، دیگر به آن نروند و خاص بودن آن به نظرشان زیر سوال برود. علاوه بر‌اینها برخی از مدیران هتل‌های ما، آدم‌های کاملا خودمختاری هستند و دوست ندارند به آنها گفته شود که کارها را چگونه انجام دهند.»
چهار شنبه جلسه‌ای بود که در آن باید تصمیم گرفته می‌شد که‌ آیا سازمان می‌خواهد همه هتل‌ها را زیر عنوان یک برند خاص جمع‌آوری کند یا همه چیز را آنگونه که الان هست بگذارد بماند.
آندره زمانی که به هتل محل جلسه رسید، روزنامه‌ای را روی میز دید که در آن بهترین هتل‌های سال معرفی شده بودند. بسیاری از هتل‌های لیلی‌پد مقام‌های اول جدول را به خود تخصیص داده بودند ولی با نام‌هایی متفاوت و کسی نمی‌دانست که همه ‌این هتل‌ها زیرمجموعه یک سازمان مشترک هستند.
درست در مقابل، هتل‌های رقبا هر جای جدول که بودند، خودشان را به صورت روشن به برندی که متعلق به آن بودند، نمایان کرده بودند. آندره با خودش فکر کرد: «ما بهترین سازمان کوچک مدیریت هتل‌ها هستیم که کسی تا حالا اسمش را نشنیده است.»
سوال: آیا هتل‌های لیلی‌پد باید زیر عنوان یک برند مشترک جمع شوند یا بهتر است کارشان را با برند‌های خودشان ادامه دهند؟
منبع: HBR -سریما نازاریان- دنیای اقتصاد
  • pars goler
  • ۰
  • ۰
سه اصل طلایی در کسب و کار و بازاریابی اینترنتی بنابراین شما باید به علم روانشناسی در بازاریابی اینترنتی دست پیدا کنید و بدانید چه کارهایی می تواند شما را تبدیل به یک دوست و یا یک مشاور نماید، همچنین بدانید چه عواملی باعث می شود کاربران شما در صفحه خرید آن کاری را انجام بدهند که شما می خواهید (خرید خود را کامل کنند)، همانطور که در ایمیل های قبلی که به دوستان ارسال کردیم به 6 نکته از مجموعه روش های روانشناسی بازاریابی اینترنتی پرداختیم و در کارگاه بازاریابی انفجاری در وب قصد داریم شما را با تمام این تکنیک ها آشنا کنیم، تکنیک هایی که خودمان هم در فکر آبی استفاده می کنیم
 
بازاریابی ویروسی بازاریابی ویروسی از دسته ابزارهایی می باشد که اصولا تمام بازاریابان چه در اینترنت و چه در دنیای فیزیکیعاشق آن هستند، زیرا این روش بسیار کم هزینه بوده و به سرعت بین افراد زیادی دست به دست شده و مانند یک ویروس شیوع پیدا می کند، البته در یک کلیپ با نام بازاریابی ویروسی چیست قبلا در وب سایت به این موضوع پرداخته ایم و همچنین در صفحه فیس بوک فکر آبی نیز بیشتر درباره این موضوع مطلب منتشر کرده ایم که البته سعی میکنیم به زودی این مطالب در وب سایت هم منتشر شود.
 
اگر به بازاریابی ویروسی مسلط شوید به راحتی می توانید یک بنر رایگان برای خودتان ایجاد کنید و با استفاده از این بنر رایگان ترافیک مناسبی را برای وب سایت خودتان ایجاد کنید، همچنین می توانید نام کسب و کارتان را نیز ویروسی کرده و بدون هیچ تبلیغی بین دیگران مطرح شوید، همانطور که ما هم در فکر آبی از این تکنیک استفاده کردیم و درکارگاه آنلاین بازاریابی انفجاری در وب بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت
 
بازی کاری هنوز فکر آبی را راه ننداخته بودم که توسط یکی از دوستان با مقاله ای آشنا شدم که درباره گیمیفیکیشن صحبت کرده بود و اولین نفری در ایران بود که موفق شده بود یکی از عوامل صدا و سیما را راضی کند تا از این تکنیک در تلویزیون استفاده نماید.
 
ایشون موفق شدن جناب آقای عادل فردوسی پور را راضی کنند تا از این تکنیک در برنامه خودش که ویژه جام جهانی 2014 بود استفاده کند، احتمالا همه دوستان فوتبال دوست در مسابقاتی که در این برنامه پرطرفدار تلویزیونی پخش میشد شرکت کرده اند و گرفتار نوعی بازی کاری شده اند، بدون آنکه خودشان بدانند.
 
مسابقات این برنامه بسیار حرفه ای و ظریف طراحی شده بود، به شکلی که توانست در مدت کوتاهی طرفداران بیشماری را پیدا کند، حتی کسانی که فوتبال دوست نبودند باز هم در این مسابقه شرکت می کردند، زیرا آنها به خوبی توانسته بودند از این تکنیک استفاده کنند.
 
ما هم در ابتدایی که فکر آبی را راه اندازی کردیم، درست زمانیکه هنوز هیچ کدام از دوستان زیاد درباره این موضوع صحبت نمی کردند مقاله ای را منتشر کردیم با نامGamification چیست ؟
 
گیمیفیکیشن یا همان بازی کاری به مجموعه تکنیک هایی گفته می شود که کمک می کنند تا یک روال کاری تبدیل به نوعی بازی شود و افراد بیشتر احساس می کنند مشغول بازی هستند نه کار، بنابراین در این سیستم کارآیی نیروها و یا کارآیی فعالیت های تجاری به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا میکند.
 
البته تکنیک های بازی کاری را شما می توانید در فرهنگ سازی های مختلفی مانند قوانین راهنمایی و رانندگی، بهداشت و غیره به کار گیرید و حتی از این تکنیک ها در کسب و کار اینترنتی خود نیز می توانید بهره ببرید.
 
ما نیز در کارگاه آنلاین بازاریابی انفجاری در وب حتما به این روش و تکنیک های آن در فضای کسب و کار اینترنتی خواهیم پرداخت و تجربیات خودمان را با شما در میان خواهیم گذاشت، تا شما هم بتوانید از آنها در کسب و کار خودتان استفاده کنید.
 
کلام آخر کلام آخر این است که اگر می خواهید کسب و کار اینترنتی فوق العاده ای را بسازید باید از ابزارهای مختلف استفاده کنید، این سه ابزار از مجموعه ابزارهای طلایی هستند که می توانند برای شما بسیار حیاتی باشند و در کارکاه آنلاین بازاریابی انفجاری در وب، درباره این سه اصل طلایی بیشتر صحبت خواهیم کرد.
  • pars goler
  • ۰
  • ۰
سه اصل طلایی در کسب و کار و بازاریابی اینترنتی بنابراین شما باید به علم روانشناسی در بازاریابی اینترنتی دست پیدا کنید و بدانید چه کارهایی می تواند شما را تبدیل به یک دوست و یا یک مشاور نماید، همچنین بدانید چه عواملی باعث می شود کاربران شما در صفحه خرید آن کاری را انجام بدهند که شما می خواهید (خرید خود را کامل کنند)، همانطور که در ایمیل های قبلی که به دوستان ارسال کردیم به 6 نکته از مجموعه روش های روانشناسی بازاریابی اینترنتی پرداختیم و در کارگاه بازاریابی انفجاری در وب قصد داریم شما را با تمام این تکنیک ها آشنا کنیم، تکنیک هایی که خودمان هم در فکر آبی استفاده می کنیم
 
بازاریابی ویروسی بازاریابی ویروسی از دسته ابزارهایی می باشد که اصولا تمام بازاریابان چه در اینترنت و چه در دنیای فیزیکیعاشق آن هستند، زیرا این روش بسیار کم هزینه بوده و به سرعت بین افراد زیادی دست به دست شده و مانند یک ویروس شیوع پیدا می کند، البته در یک کلیپ با نام بازاریابی ویروسی چیست قبلا در وب سایت به این موضوع پرداخته ایم و همچنین در صفحه فیس بوک فکر آبی نیز بیشتر درباره این موضوع مطلب منتشر کرده ایم که البته سعی میکنیم به زودی این مطالب در وب سایت هم منتشر شود.
 
اگر به بازاریابی ویروسی مسلط شوید به راحتی می توانید یک بنر رایگان برای خودتان ایجاد کنید و با استفاده از این بنر رایگان ترافیک مناسبی را برای وب سایت خودتان ایجاد کنید، همچنین می توانید نام کسب و کارتان را نیز ویروسی کرده و بدون هیچ تبلیغی بین دیگران مطرح شوید، همانطور که ما هم در فکر آبی از این تکنیک استفاده کردیم و درکارگاه آنلاین بازاریابی انفجاری در وب بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت
 
بازی کاری هنوز فکر آبی را راه ننداخته بودم که توسط یکی از دوستان با مقاله ای آشنا شدم که درباره گیمیفیکیشن صحبت کرده بود و اولین نفری در ایران بود که موفق شده بود یکی از عوامل صدا و سیما را راضی کند تا از این تکنیک در تلویزیون استفاده نماید.
 
ایشون موفق شدن جناب آقای عادل فردوسی پور را راضی کنند تا از این تکنیک در برنامه خودش که ویژه جام جهانی 2014 بود استفاده کند، احتمالا همه دوستان فوتبال دوست در مسابقاتی که در این برنامه پرطرفدار تلویزیونی پخش میشد شرکت کرده اند و گرفتار نوعی بازی کاری شده اند، بدون آنکه خودشان بدانند.
 
مسابقات این برنامه بسیار حرفه ای و ظریف طراحی شده بود، به شکلی که توانست در مدت کوتاهی طرفداران بیشماری را پیدا کند، حتی کسانی که فوتبال دوست نبودند باز هم در این مسابقه شرکت می کردند، زیرا آنها به خوبی توانسته بودند از این تکنیک استفاده کنند.
 
ما هم در ابتدایی که فکر آبی را راه اندازی کردیم، درست زمانیکه هنوز هیچ کدام از دوستان زیاد درباره این موضوع صحبت نمی کردند مقاله ای را منتشر کردیم با نامGamification چیست ؟
 
گیمیفیکیشن یا همان بازی کاری به مجموعه تکنیک هایی گفته می شود که کمک می کنند تا یک روال کاری تبدیل به نوعی بازی شود و افراد بیشتر احساس می کنند مشغول بازی هستند نه کار، بنابراین در این سیستم کارآیی نیروها و یا کارآیی فعالیت های تجاری به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا میکند.
 
البته تکنیک های بازی کاری را شما می توانید در فرهنگ سازی های مختلفی مانند قوانین راهنمایی و رانندگی، بهداشت و غیره به کار گیرید و حتی از این تکنیک ها در کسب و کار اینترنتی خود نیز می توانید بهره ببرید.
 
ما نیز در کارگاه آنلاین بازاریابی انفجاری در وب حتما به این روش و تکنیک های آن در فضای کسب و کار اینترنتی خواهیم پرداخت و تجربیات خودمان را با شما در میان خواهیم گذاشت، تا شما هم بتوانید از آنها در کسب و کار خودتان استفاده کنید.
 
کلام آخر کلام آخر این است که اگر می خواهید کسب و کار اینترنتی فوق العاده ای را بسازید باید از ابزارهای مختلف استفاده کنید، این سه ابزار از مجموعه ابزارهای طلایی هستند که می توانند برای شما بسیار حیاتی باشند و در کارکاه آنلاین بازاریابی انفجاری در وب، درباره این سه اصل طلایی بیشتر صحبت خواهیم کرد.
  • pars goler
  • ۰
  • ۰
10میلیاردر معدن‌دار استرالیایی اندرو فارست، موسس شرکت فورتسکیو متالز، با ثروت 1/4 میلیارد دلار از سوی مجله فوربز به عنوان دویست و هشتمین ثروتمند جهان در سال 2010 معرفی شده است. وی در حال حاضر رییس، مدیر عامل و سهامدار عمده گروه فورتسکیو متالز است. فارست ثروت خود را از صنعت معدن به‌دست آورده است.
اندرو فارست در سال 1961 در پرت در استرالیا متولد شد. اندرو جوان‌ترین پسر دانلد و جودیت فارست بود. او همچنین از بستگان سر جان فارست مشهور( کاوشگر استرالیایی، نخست وزیر غرب استرالیا و از اعضای کابینه وزرای اولین پارلمان فدرال استرالیا که در سال 1918 از دنیا رفت) بود. جد اندرو نیز دیوید فارست بود که مدیر شرکت میندرو استیشن بود.
اندرو فارست به مدرسه کریست چرچ گرامر و مدرسه هیل در پرت رفت. فارست سپس برای ادامه تحصیل به دانشگاه وسترن استرالیا رفت و در دو رشته اقتصاد و سیاست مشغول به تحصیل شد. او پس از فارغ‌التحصیلی به عنوان کارگزار سهام در کارگزاری جکسونز مشغول به کار شد.
اندرو فارست در دهه سوم زندگی خود مدیرعامل شرکت آناکوندا نیکل ( که امروزه به شرکت منابع مینارا تغییر نام پیدا کرده است) شد. فارست به‌رغم مسائل و انتقادهای شدیدی که طی دوره کاری‌اش داشته، رشد زیادی داشته، تبدیل به بزرگترین متخصص معدن در استرالیا شده است.
اندرو فارست در سال 2003 کنترل شرکت متحد فرآوری و کاوش معدن را به دست گرفت و نام آن را به گروه فورتسکیو متالز تغییر داد. از آن زمان تاکنون این شرکت رشد زیادی داشته و توانسته زمین‌ها و املاکی در نزدیکی رقیبش در منطقه پیلبارا که منابع غنی سنگ آهن دارد را از آن خود کند.گروه فورتسکیو متالز یک شرکت معدن استرالیایی در زمینه سنگ آهن است که املاکی به وسعت بیش از 71 هزار کیلومتر مربع در منطقه پیلبارا دارد.
درآمد شرکت در سال 2010 بیش از 22/3 میلیارد و درآمد خالص آن بیش از 580 میلیون دلار برآورد شده است. در حال حاضر بیش از 279 نفر برای شرکت فورتسکیو کار می کنند. سهام این شرکت در بازار اوراق بهادار استرالیا به فروش می رود.
اندرو فارست در سال 2007 شرکت معدن نیاگارار‌ که مالکیت معادنی در حوالی لاورتون در غرب استرالیا را در اختیار دارد، خرید.
اندرو فارست ازدواج کرده و سه فرزند دارد. وی در حال حاضر ساکن پرت در استرالیا است. فارست که در امور خیریه فعالیت زیادی دارد در سال 2009 فضای یادگیری و آموزش جدیدی شامل یک مرکز کتابخانه جدید به نام کتابخانه فارست برای مدرسه هیل ایجاد کرد.
  • pars goler